Selvtræning åbner igen                         

Det åbnes for indendørs træning og dermed også for kommunens selvtræningsmulighed - dog stadig med særlige sikkerhedsforanstaltninger – se opslag på stederne.

Det vil fra mandag den 10. maj være muligt at træne på følgende steder:

Sted  Mandag - fredag 

Lørdag- søndag
helligdage

Skovgården  16 - 19 8 - 19
Øresundshjemmet  16 - 19  8 - 19
Lystholm  16 - 19
Tirsdage fra 18 - 19
8 - 19
Mergeltoften  16 - 19 
Tirsdage fra 16.30 - 19
8- 19
Egelunden Lukket Lukket

 

Vigtigt
For at kunne træne skal man på stedet kunne fremvise et coronapas dvs. vaccination for corona eller negativ corona test indenfor 72 timer.
Centrene vil stadig ikke være bemandet, men der vil blive foretaget stikprøver for at sikre at man overholder krav om coronapas, afstandskrav og hygiejneforskrifter.

Træning foregår som altid på eget ansvar og vi håber, alle vil være med til at sikre, at vi kan fortsætte genåbningen på sikker vis.

Alle, der ønsker at selvtræne, bedes tilmelde sig selvtræningen igen hos Charlotte Juul Linné på mail cjul@fredensborg.dk eller på tlf: 72 56 25 63.

Ønsker man at træne på Skovgården anbefaler vi, at man desuden kontakter Styringsenheden på tlf: 41 95 45 10 eller 41 95 45 12 for at aftale tid til introduktion til stedet og vores nye maskiner her. Det samme gælder for alle, der har brug for at få revideret deres træningsprogram.

Vi glæder os til at se jer og få liv i salene igen.

Selvtræning hjemme

Herunder finder du 4 forskellige træningsprogrammer som kan laves hjemme i stuen uden brug af en masse forskelligt udstyr.

Et af programmerne kræver dog en elastik, der evt. kan købes i sportsforretningerne, hvis du ikke allerede har en.

Træningsprogrammerne indeholder en grundtræning, der hjælper med at vedligeholde styrken i hele kroppen. De er inddelt i niveauer således, at du kan vælge de øvelser der passer til dit funktionsniveau. Start med niveau 1 og øg dit niveau, når du føler dig klar til det.

Vi anbefaler, at du træner med øvelserne 2-3 gange om ugen og derudover holder dig aktiv med gåture, cykelture og lignende – alt tæller.

Du skal være opmærksom på, at du ikke må få smerter af øvelserne, men at muskelømhed en dags tid efter er fint. Hvis du oplever, at en øvelser giver smerter skal du ikke fortsætte med denne. Kig evt. i nogle af de andre programmer for inspiration til andre øvelser.

Under hver øvelse er angivet, hvor mange gange øvelsen anbefales at gøre (reps) og hvor mange gange man skal gentage serien af øvelser(sets).

God fornøjelse.

Vil du selvtræne med telefonen eller Ipad?

Har du en Iphone eller Ipad kan du desuden gratis downloade ICURA’s trænings-App med øvelser du selv kan sammensætte efter behov.
Du søger på ”ICURA light” og følger anvisningerne.

Har du en Androidtelefon kan App’en søges via Google Play.

Denne App giver mulighed for at se øvelser på video og følge din træningsindsats.