Hold dig i gang i en coronatid

Grundet besøgsrestriktioner på plejecentrene har kommunen desværre måttet lukke for selvtræning på ubestemt tid.

Men der er heldigvis andre måder at holde sig i gang på, så derfor har vi udarbejdet 4 forskellige træningsprogrammer som kan laves hjemme i stuen uden brug af en masse forskelligt udstyr.

Et af programmerne kræver dog en elastik, der evt. kan købes i sportsforretningerne, hvis du ikke allerede har en.

Træningsprogrammerne indeholder en grundtræning, der hjælper med at vedligeholde styrken i hele kroppen. De er inddelt i niveauer således, at du kan vælge de øvelser der passer til dit funktionsniveau. Start med niveau 1 og øg dit niveau, når du føler dig klar til det.

Vi anbefaler, at du træner med øvelserne 2-3 gange om ugen og derudover holder dig aktiv med gåture, cykelture og lignende – alt tæller.

Du skal være opmærksom på, at du ikke må få smerter af øvelserne, men at muskelømhed en dags tid efter er fint. Hvis du oplever, at en øvelser giver smerter skal du ikke fortsætte med denne. Kig evt. i nogle af de andre programmer for inspiration til andre øvelser.

Under hver øvelse er angivet, hvor mange gange øvelsen anbefales at gøre (reps) og hvor mange gange man skal gentage serien af øvelser(sets).

God fornøjelse.

Vil du selvtræne med telefonen eller Ipad?

Har du en Iphone eller Ipad kan du desuden gratis downloade ICURA’s trænings-App med øvelser du selv kan sammensætte efter behov.
Du søger på ”ICURA light” og følger anvisningerne.

Har du en Androidtelefon kan App’en søges via Google Play.

Denne App giver mulighed for at se øvelser på video og følge din træningsindsats.