1. Bestil tid
Du kan få et nyt NemID i hvilken som helst kommune i Danmark, og er derfor ikke afhængig af, at skulle møde op i egen kommune.
For at få hjælp i Fredensborg Kommune, skal du bestille tid til hjælp i Borgerservice på kommunens hjemmeside www.fredensborg.dk. Er der tale om særligt akutte omstændigheder, kan du ringe til kommunens hovednummer på 72 56 00 00 og få en akuttid.
For at kunne bestille tid, skal du kunne oplyse dit mobilnummer.

2. Mød op i Borgerservice
Mød op til den bestilte tid, så vil sagsbehandleren hjælpe dig med akut at få et nyt NemID.

Medbring
For at kunne få et nyt NemID skal man normalt kunne oplyse ens kørekortnummer eller pasnummer. Når dette ikke lader sig gøre, skal der enten medbringes én anden form for billedlegitimation, eller to typer legitimation uden billede som fx dåbs-, navne- eller fødselsattest eller dit sygesikringskort. Er disse også bortkommet, vil du skulle medbringe et vitterlighedsvidne, eller skulle svare på nogle tjekspørgsmål, som sagsbehandleren stiller dig. Dette for at kunne bekræfte din identitet.

Modtager ny NemID.
Sagsbehandleren bistår med at udstede et nyt NemID, som du straks efter vil kunne anvende.